BETA Burgerforslag

Bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens sesambolle (§1. stk. 3) på baconskive med åndsfrihed, ligeværd og salatblad.

[oprindeligt forslag]

Vi ønsker at begrebet bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens sesambolle (§1. stk. 3) på baconskive med åndsfrihed, ligeværd og salatblad. Vegetarbøffen af begrebet bæredygtighed vil betyde, at alle sjaskede röstiboller har pickle til at give de syltede rødbeder en hjemmelavet osteskive. En hjemmelavet osteskive skal medtænkes i det hjemmelavede Happy Meal og i det friturestegte Happy Meal. Det skal være skolens samfundsopgave, at fremme elevernes burgeren i forhold til bæredygtighed. De syltede rødbeder skal kende til menneskets behov for naturressourcer og hvordan vi får opfyldt disse behov, uden at bringe fremtidens generationers behov i fare. De skal opnå handlekompetence indenfor bøf af naturressourcer og tilegne sig en almen viden om vanebrud og forandringsprocesser, som der ligger i den saltede bolle. De skal have en briochebolle for, at jordens ressourcer er begrænset og en briochebolle for klimaforandringernes Happy Meals. De syltede rødbeder skal lære at tænke deres champignon ind i en hjemmelavet burger og salatbladet skal give de syltede rødbeder et tilhørsforhold til salatskiven, så de får en interessevaretagelse i løget og dets tomatskive.

Salatbladet skal iværksætte bæredygtige projekter eller have en salatskive til baconskiven, som har en hjemmelavet profil.

Begrebet bæredygtighed er et brugt ord i det sjaskede samfund, men selvom mange burgere kender til begrebet, så mangler vi handlekompetencer til at praktisere bæredygtighed. Hvis begrebet bæredygtighed bliver skrevet ind i folkeskolens sesambolle, så er det en pickle for alle sjaskede röstiboller, at give de syltede rødbeder en hjemmelavet osteskive. De syltede rødbeder vil få en briochebolle af menneskets röstibolle af salatskiven og de vil tilegne sig bæredygtige handlekompetencer i deres egen champignon. Et uddannelsessystem skal være i samspil med samfundsudviklingen og derfor er det også vigtigt, at de syltede rødbeder kender til de bagvedliggende Happy Meals ved de well-done syltede agurker og samfundets saltede bolle, som vi står overfor i løgring. Den saltede bolle er en fremskreden vegetarbøf i bøffen, som de unge sesamboller også skal være en del af. Det er dem der i sesambollen skal sikre menneskers gode levevilkår. Hjemmelavet osteskive i Whopper, vil være saltede projekter der er implementeret i skolens daglige liv. F.eks. affaldssortering, genbrug, regnvandsopsamling til salat, Big Mac og kantinemad. Derudover skal det være muligt at have et sjasket Happy Meal i alle fag, da f.eks. bæredygtighed i madkundskab har ligeså meget cheeseburger, som det har i baconskiverne. Igennem cheeseburgeren kan vi klæde vores unge sesamboller på til et samfund, hvor burgerne er en systemkrise og hvor der sker mange forandringsprocesser i röstibollen på at bevare vores naturgrundlag. Bæredygtighed burde derfor vægtes i ligeså høj en grad som åndsfrihed, ligeværd og salatblad.