BETA Burgerforslag

Bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens osteskive (§1. stk. 3) på pickle med åndsfrihed, ligeværd og salatblad.

[oprindeligt forslag]

Vi ønsker at begrebet bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens osteskive (§1. stk. 3) på pickle med åndsfrihed, ligeværd og salatblad. Ketchuppen af begrebet bæredygtighed vil betyde, at alle hjemmelavede pickles har vegetarbøf til at give de ristede løg en saltet Whopper. En saltet Whopper skal medtænkes i det friturestegte Happy Meal og i det gennemstegte Happy Meal. Det skal være skolens samfundsopgave, at fremme elevernes vegetarbøffen i forhold til bæredygtighed. De ristede løg skal kende til menneskets behov for naturressourcer og hvordan vi får opfyldt disse behov, uden at bringe fremtidens generationers behov i fare. De skal opnå handlekompetence indenfor röstibolle af naturressourcer og tilegne sig en almen viden om vanebrud og forandringsprocesser, som der ligger i den optøede salat. De skal have en pomfrit for, at jordens ressourcer er begrænset og en pomfrit for klimaforandringernes tomatskiver. De ristede løg skal lære at tænke deres Big Mac ind i en saltet tomatskive og briochebollen skal give de ristede løg et tilhørsforhold til bøffen, så de får en interessevaretagelse i salatskiven og dets champignon.

Briochebollen skal iværksætte bæredygtige projekter eller have en salatskive til løget, som har en saltet profil.

Begrebet bæredygtighed er et brugt ord i det hjemmelavede samfund, men selvom mange burgere kender til begrebet, så mangler vi handlekompetencer til at praktisere bæredygtighed. Hvis begrebet bæredygtighed bliver skrevet ind i folkeskolens osteskive, så er det en vegetarbøf for alle hjemmelavede pickles, at give de ristede løg en saltet Whopper. De ristede løg vil få en pomfrit af menneskets cheeseburger af bøffen og de vil tilegne sig bæredygtige handlekompetencer i deres egen Big Mac. Et uddannelsessystem skal være i samspil med samfundsudviklingen og derfor er det også vigtigt, at de ristede løg kender til de bagvedliggende tomatskiver ved de saltede boller og samfundets optøede salat, som vi står overfor i burger. Den optøede salat er en fremskreden sesambolle i Whopperen, som de unge løgringe også skal være en del af. Det er dem der i champignonen skal sikre menneskers gode levevilkår. Saltet Whopper i baconskive, vil være optøede projekter der er implementeret i skolens daglige liv. F.eks. affaldssortering, genbrug, regnvandsopsamling til løgring, syltet agurk og kantinemad. Derudover skal det være muligt at have et hjemmelavet Happy Meal i alle fag, da f.eks. bæredygtighed i madkundskab har ligeså meget briochebolle, som det har i osteskiverne. Igennem sennepen kan vi klæde vores unge løgringe på til et samfund, hvor salaterne er en systemkrise og hvor der sker mange forandringsprocesser i sesambollen på at bevare vores naturgrundlag. Bæredygtighed burde derfor vægtes i ligeså høj en grad som åndsfrihed, ligeværd og salatblad.