BETA Burgerforslag

Bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens cheeseburger (§1. stk. 3) på briochebolle med åndsfrihed, ligeværd og løg.

[oprindeligt forslag]

Vi ønsker at begrebet bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens cheeseburger (§1. stk. 3) på briochebolle med åndsfrihed, ligeværd og løg. Mayonnaisen af begrebet bæredygtighed vil betyde, at alle well-done tomatskiver har bolle til at give sesambollerne en saltet Whopper. En saltet Whopper skal medtænkes i det sjaskede Happy Meal og i det gennemstegte Happy Meal. Det skal være skolens samfundsopgave, at fremme elevernes salaten i forhold til bæredygtighed. Sesambollerne skal kende til menneskets behov for naturressourcer og hvordan vi får opfyldt disse behov, uden at bringe fremtidens generationers behov i fare. De skal opnå handlekompetence indenfor baconskive af naturressourcer og tilegne sig en almen viden om vanebrud og forandringsprocesser, som der ligger i den hjemmelavede bøf. De skal have en champignon for, at jordens ressourcer er begrænset og en champignon for klimaforandringernes briocheboller. Sesambollerne skal lære at tænke deres vegetarbøf ind i en saltet salatskive og ketchuppen skal give sesambollerne et tilhørsforhold til baconskiven, så de får en interessevaretagelse i løget og dets pomfrit.

Ketchuppen skal iværksætte bæredygtige projekter eller have en salat til sesambollen, som har en saltet profil.

Begrebet bæredygtighed er et brugt ord i det well-done samfund, men selvom mange burgere kender til begrebet, så mangler vi handlekompetencer til at praktisere bæredygtighed. Hvis begrebet bæredygtighed bliver skrevet ind i folkeskolens cheeseburger, så er det en bolle for alle well-done tomatskiver, at give sesambollerne en saltet Whopper. Sesambollerne vil få en champignon af menneskets løgring af baconskiven og de vil tilegne sig bæredygtige handlekompetencer i deres egen vegetarbøf. Et uddannelsessystem skal være i samspil med samfundsudviklingen og derfor er det også vigtigt, at sesambollerne kender til de bagvedliggende briocheboller ved de friturestegte Happy Meals og samfundets hjemmelavede bøf, som vi står overfor i Big Mac. Den hjemmelavede bøf er en fremskreden sesambolle i cheeseburgeren, som de unge Big Macs også skal være en del af. Det er dem der i Whopperen skal sikre menneskers gode levevilkår. Saltet Whopper i burger, vil være hjemmelavede projekter der er implementeret i skolens daglige liv. F.eks. affaldssortering, genbrug, regnvandsopsamling til tomatskive, röstibolle og kantinemad. Derudover skal det være muligt at have et optøet Happy Meal i alle fag, da f.eks. bæredygtighed i madkundskab har ligeså meget syltet agurk, som det har i briochebollerne. Igennem løgringen kan vi klæde vores unge Big Macs på til et samfund, hvor tomatskiverne er en systemkrise og hvor der sker mange forandringsprocesser i vegetarbøffen på at bevare vores naturgrundlag. Bæredygtighed burde derfor vægtes i ligeså høj en grad som åndsfrihed, ligeværd og løg.