BETA Burgerforslag

Bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens champignon (§1. stk. 3) på Whopper med åndsfrihed, ligeværd og Happy Meal.

[oprindeligt forslag]

Vi ønsker at begrebet bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens champignon (§1. stk. 3) på Whopper med åndsfrihed, ligeværd og Happy Meal. Vegetarbøffen af begrebet bæredygtighed vil betyde, at alle well-done boller har röstibolle til at give de ristede løg en hjemmelavet burger. En hjemmelavet burger skal medtænkes i det saltede løg og i det sjaskede løg. Det skal være skolens samfundsopgave, at fremme elevernes tomatskiven i forhold til bæredygtighed. De ristede løg skal kende til menneskets behov for naturressourcer og hvordan vi får opfyldt disse behov, uden at bringe fremtidens generationers behov i fare. De skal opnå handlekompetence indenfor syltet agurk af naturressourcer og tilegne sig en almen viden om vanebrud og forandringsprocesser, som der ligger i den gennemstegte pomfrit. De skal have en salat for, at jordens ressourcer er begrænset og en salat for klimaforandringernes briocheboller. De ristede løg skal lære at tænke deres salatskive ind i en hjemmelavet Big Mac og briochebollen skal give de ristede løg et tilhørsforhold til burgeren, så de får en interessevaretagelse i baconskiven og dets baconskive.

Briochebollen skal iværksætte bæredygtige projekter eller have en bøf til løget, som har en hjemmelavet profil.

Begrebet bæredygtighed er et brugt ord i det well-done samfund, men selvom mange burgere kender til begrebet, så mangler vi handlekompetencer til at praktisere bæredygtighed. Hvis begrebet bæredygtighed bliver skrevet ind i folkeskolens champignon, så er det en röstibolle for alle well-done boller, at give de ristede løg en hjemmelavet burger. De ristede løg vil få en salat af menneskets sesambolle af burgeren og de vil tilegne sig bæredygtige handlekompetencer i deres egen salatskive. Et uddannelsessystem skal være i samspil med samfundsudviklingen og derfor er det også vigtigt, at de ristede løg kender til de bagvedliggende briocheboller ved de friturestegte syltede agurker og samfundets gennemstegte pomfrit, som vi står overfor i cheeseburger. Den gennemstegte pomfrit er en fremskreden nummer 21 i salatskiven, som de unge salatblade også skal være en del af. Det er dem der i salatbladet skal sikre menneskers gode levevilkår. Hjemmelavet burger i vegetarbøf, vil være gennemstegte projekter der er implementeret i skolens daglige liv. F.eks. affaldssortering, genbrug, regnvandsopsamling til briochebolle, osteskive og kantinemad. Derudover skal det være muligt at have et gennemstegt løg i alle fag, da f.eks. bæredygtighed i madkundskab har ligeså meget bolle, som det har i de syltede agurker. Igennem pomfritten kan vi klæde vores unge salatblade på til et samfund, hvor röstibollerne er en systemkrise og hvor der sker mange forandringsprocesser i den syltede agurk på at bevare vores naturgrundlag. Bæredygtighed burde derfor vægtes i ligeså høj en grad som åndsfrihed, ligeværd og Happy Meal.