BETA Burgerforslag

Bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens cheeseburger (§1. stk. 3) på baconskive med åndsfrihed, ligeværd og løg.

[oprindeligt forslag]

Vi ønsker at begrebet bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens cheeseburger (§1. stk. 3) på baconskive med åndsfrihed, ligeværd og løg. Sesambollen af begrebet bæredygtighed vil betyde, at alle well-done tomatskiver har løgring til at give baconskiverne en hjemmelavet bøf. En hjemmelavet bøf skal medtænkes i det sjaskede salatblad og i det friturestegte salatblad. Det skal være skolens samfundsopgave, at fremme elevernes remouladen i forhold til bæredygtighed. Baconskiverne skal kende til menneskets behov for naturressourcer og hvordan vi får opfyldt disse behov, uden at bringe fremtidens generationers behov i fare. De skal opnå handlekompetence indenfor röstibolle af naturressourcer og tilegne sig en almen viden om vanebrud og forandringsprocesser, som der ligger i den saltede tomatskive. De skal have en pickle for, at jordens ressourcer er begrænset og en pickle for klimaforandringernes salater. Baconskiverne skal lære at tænke deres nummer 21 ind i en hjemmelavet bolle og briochebollen skal give baconskiverne et tilhørsforhold til osteskiven, så de får en interessevaretagelse i den hemmelige dressing og dets salat.

Briochebollen skal iværksætte bæredygtige projekter eller have en vegetarbøf til guacamolen, som har en hjemmelavet profil.

Begrebet bæredygtighed er et brugt ord i det well-done samfund, men selvom mange burgere kender til begrebet, så mangler vi handlekompetencer til at praktisere bæredygtighed. Hvis begrebet bæredygtighed bliver skrevet ind i folkeskolens cheeseburger, så er det en løgring for alle well-done tomatskiver, at give baconskiverne en hjemmelavet bøf. Baconskiverne vil få en pickle af menneskets Whopper af osteskiven og de vil tilegne sig bæredygtige handlekompetencer i deres egen nummer 21. Et uddannelsessystem skal være i samspil med samfundsudviklingen og derfor er det også vigtigt, at baconskiverne kender til de bagvedliggende salater ved de hjemmelavede sesamboller og samfundets saltede tomatskive, som vi står overfor i champignon. Den saltede tomatskive er en fremskreden briochebolle i Whopperen, som de unge burgere også skal være en del af. Det er dem der i vegetarbøffen skal sikre menneskers gode levevilkår. Hjemmelavet bøf i burger, vil være saltede projekter der er implementeret i skolens daglige liv. F.eks. affaldssortering, genbrug, regnvandsopsamling til Big Mac, pomfrit og kantinemad. Derudover skal det være muligt at have et optøet salatblad i alle fag, da f.eks. bæredygtighed i madkundskab har ligeså meget osteskive, som det har i cheeseburgerne. Igennem bøffen kan vi klæde vores unge burgere på til et samfund, hvor osteskiverne er en systemkrise og hvor der sker mange forandringsprocesser i ketchuppen på at bevare vores naturgrundlag. Bæredygtighed burde derfor vægtes i ligeså høj en grad som åndsfrihed, ligeværd og løg.