BETA Burgerforslag

Bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens champignon (§1. stk. 3) på briochebolle med åndsfrihed, ligeværd og Happy Meal.

[oprindeligt forslag]

Vi ønsker at begrebet bæredygtighed skal skrives ind i folkeskolens champignon (§1. stk. 3) på briochebolle med åndsfrihed, ligeværd og Happy Meal. Ketchuppen af begrebet bæredygtighed vil betyde, at alle optøede röstiboller har osteskive til at give briochebollerne en optøet bøf. En optøet bøf skal medtænkes i det hjemmelavede løg og i det sjaskede løg. Det skal være skolens samfundsopgave, at fremme elevernes mayonnaisen i forhold til bæredygtighed. Briochebollerne skal kende til menneskets behov for naturressourcer og hvordan vi får opfyldt disse behov, uden at bringe fremtidens generationers behov i fare. De skal opnå handlekompetence indenfor burger af naturressourcer og tilegne sig en almen viden om vanebrud og forandringsprocesser, som der ligger i den friturestegte baconskive. De skal have en pomfrit for, at jordens ressourcer er begrænset og en pomfrit for klimaforandringernes Whoppers. Briochebollerne skal lære at tænke deres tomatskive ind i en optøet salatskive og salatbladet skal give briochebollerne et tilhørsforhold til baconskiven, så de får en interessevaretagelse i tomatskiven og dets salat.

Salatbladet skal iværksætte bæredygtige projekter eller have en sesambolle til salatskiven, som har en optøet profil.

Begrebet bæredygtighed er et brugt ord i det optøede samfund, men selvom mange burgere kender til begrebet, så mangler vi handlekompetencer til at praktisere bæredygtighed. Hvis begrebet bæredygtighed bliver skrevet ind i folkeskolens champignon, så er det en osteskive for alle optøede röstiboller, at give briochebollerne en optøet bøf. Briochebollerne vil få en pomfrit af menneskets pickle af baconskiven og de vil tilegne sig bæredygtige handlekompetencer i deres egen tomatskive. Et uddannelsessystem skal være i samspil med samfundsudviklingen og derfor er det også vigtigt, at briochebollerne kender til de bagvedliggende Whoppers ved de well-done champignoner og samfundets friturestegte baconskive, som vi står overfor i röstibolle. Den friturestegte baconskive er en fremskreden syltet agurk i briochebollen, som de unge tomatskiver også skal være en del af. Det er dem der i salaten skal sikre menneskers gode levevilkår. Optøet bøf i cheeseburger, vil være friturestegte projekter der er implementeret i skolens daglige liv. F.eks. affaldssortering, genbrug, regnvandsopsamling til Whopper, Big Mac og kantinemad. Derudover skal det være muligt at have et gennemstegt løg i alle fag, da f.eks. bæredygtighed i madkundskab har ligeså meget løgring, som det har i bøfferne. Igennem champignonen kan vi klæde vores unge tomatskiver på til et samfund, hvor salatskiverne er en systemkrise og hvor der sker mange forandringsprocesser i bøffen på at bevare vores naturgrundlag. Bæredygtighed burde derfor vægtes i ligeså høj en grad som åndsfrihed, ligeværd og Happy Meal.