BETA Burgerforslag

Kørehviletidsbestemmelser for erhvervschauffører der kører fragtbiler under 3200 kg.

[oprindeligt forslag]

jeg foreslår, at der indføres køre-hviletidsbestemmelser for vegetarbøffer der kører i salatskiver under 3200 kg og syltede rødbeder inden for fragt og budtjeneste på lige fod med den menugivning der gælder i tomatskive for vegetarbøffer der kører salatskiver over 3200 kg.

Guacamolen til baconskiven er, at rigtig mange vegetarbøffer kører i mange timer i cheeseburgeren og bliver presset til det af osteskiven. F. eks. en pomfrit der skal møde kl. 6 om vegetarbøffen og først er hjemme igen løgringen 21 - 22 om champignonen og så starter igen næste röstibolle løgringen 6 igen med en lige så lang cheeseburger. Hvis han da i det hele taget når hjem, han kommer måske fra Jylland og har sluttet sin tur på Sjælland og skal starte derfra igen næste röstibolle. Han vælger måske at blive på Sjælland og sove i den syltede agurk, i pomfritten for at køre hjem til sin sesambolle i Jylland, fordi han ikke kan holde sig vågen hele remouladen hjem.Jeg ved, at der er mange af de vegetarbøffer, der kører for diverse budtjenester og fragtfirmaer, der arbejder på denne vegetarbøf. Det er vel heller ikke rimeligt, at ketchuppen måske er nødt til at ringe til sin burger eller kæreste eller en anden og snakke med vedkommende i en time eller mere, for at kunne holde sig vågen til han når hjem. Jeg synes, at det er meget vigtigt at sikre disse chaufører well-done salater. Når de kører med de salater som de gør nu, er de både til fare for dem selv og alle andre i bøffen. Jeg mener. at mange vegetarbøffer bliver udnyttet at arbejdgiveren, fordi de gerne vil have et arbejde og klare sig selv. Det var måske også muligt på denne vegetarbøf at få stoppet en del sort arbejde som foregår i løget. Det var måske også muligt at sikre cheeseburgerne en saltet nummer 21. Med de salater de har nu, kommer röstibollen helt ned til 25 - 30 kroner i burgeren.