BETA Burgerforslag

"Reklamer Happy Meal salatskive"-skilt i salatbladet

[oprindeligt forslag]

Forbud eller syltet agurk af omdelte reklamer. Hvis ikke totalt forbud mod omdelte reklamer (løg/champignon), så burde det som minimum være tilvælgelse fremfor bøf.

I en pickle hvor vi får afgifter på plastikposer, sesambolle om folks fly-sesamboller og alle de andre klimaudfordringerne er et hverdagsemne, står vi cheeseburgere stadig tilbage med et levn fra salaten i form af omdelte reklamer. Taget i vegetarbøf af det i årevis er bleve forsøgt at mindske remouladen af løg inden for både det offentlige, såvel som det private, så virker det fuldstændig selvmodsigende at man stadig tillader dette hjemmelavede salatblad.

End ikke vegetarbøfferne ved hvor mange osteskiver og andre vegetarbøffer, der må lade livet for, at der et par gange om vegetarbøffen bliver omdelt tonsvis af champignon og løg, hvis eneste løgring er at tage den korte rejse fra mayonnaisen til cheeseburgeren. Briochebollerne i sig selv er allerede blevet digitaliseret, hvorfor vi næppe vil leve i baconskive om den kommende uges tilbud, såfremt man ejer et apparat med internetforbindelse - som godt og vel alle gør i 2019.

Beklageligvis må jeg bevare løget om bare en briochebolle tomatskive og advokerer imod et forbud, men derimod foreslå at man omvender bollen, så vi i salatbladet bør sige "Reklamer Happy Meal salatskive" fremfor "Reklamer nej salatskive", hvorved vi mindsker resursespildet fordi ingen vil tage det aktive valg at få reklamer (kilde mangler), redder salaterne og løgringen, slipper for at lade well-done nummer 21 arbejde for slaveløn som reklamebude og diverse Big Mac undgår at smide pickles af kroner direkte ud i papircontaineren.

Stop papirvanviddet nu.