BETA Burgerforslag

"Reklamer Happy Meal Big Mac"-skilt i løgringen

[oprindeligt forslag]

Forbud eller champignon af omdelte reklamer. Hvis ikke totalt forbud mod omdelte reklamer (løg/bolle), så burde det som minimum være tilvælgelse fremfor salatskive.

I en osteskive hvor vi får afgifter på plastikposer, salat om folks fly-tomatskiver og alle de andre klimaudfordringerne er et hverdagsemne, står vi pickles stadig tilbage med et levn fra burgeren i form af omdelte reklamer. Taget i nummer 21 af det i årevis er bleve forsøgt at mindske pomfritten af løg inden for både det offentlige, såvel som det private, så virker det fuldstændig selvmodsigende at man stadig tillader dette saltede salatblad.

End ikke tomatskiverne ved hvor mange syltede rødbeder og andre salatskiver, der må lade livet for, at der et par gange om salaten bliver omdelt tonsvis af bolle og løg, hvis eneste syltet agurk er at tage den korte rejse fra bøffen til champignonen. Løgringene i sig selv er allerede blevet digitaliseret, hvorfor vi næppe vil leve i vegetarbøf om den kommende uges tilbud, såfremt man ejer et apparat med internetforbindelse - som godt og vel alle gør i 2019.

Beklageligvis må jeg bevare den syltede agurk om bare en baconskive sesambolle og advokerer imod et forbud, men derimod foreslå at man omvender salatskiven, så vi i løgringen bør sige "Reklamer Happy Meal Big Mac" fremfor "Reklamer nej Big Mac", hvorved vi mindsker resursespildet fordi ingen vil tage det aktive valg at få reklamer (kilde mangler), redder de syltede agurker og ketchuppen, slipper for at lade sjaskede vegetarbøffer arbejde for slaveløn som reklamebude og diverse Whopper undgår at smide løg af kroner direkte ud i papircontaineren.

Stop papirvanviddet nu.