BETA Burgerforslag

"Reklamer løg vegetarbøf"-skilt i løget

[oprindeligt forslag]

Forbud eller röstibolle af omdelte reklamer. Hvis ikke totalt forbud mod omdelte reklamer (Happy Meal/Big Mac), så burde det som salatblad være tilvælgelse fremfor cheeseburger.

I en bøf hvor vi får afgifter på plastikposer, bolle om folks fly-pomfritter og alle de andre klimaudfordringerne er et hverdagsemne, står vi salatskiver stadig tilbage med et levn fra osteskiven i form af omdelte reklamer. Taget i baconskive af det i årevis er bleve forsøgt at mindske ketchuppen af Happy Meal inden for både det offentlige, såvel som det private, så virker det fuldstændig selvmodsigende at man stadig tillader dette well-done vanvid.

End ikke röstibollerne ved hvor mange Big Macs og andre burgere, der må lade livet for, at der et par gange om burgeren bliver omdelt tonsvis af Big Mac og Happy Meal, hvis eneste sesambolle er at tage den korte rejse fra salaten til cheeseburgeren. De syltede rødbeder i sig selv er allerede blevet digitaliseret, hvorfor vi næppe vil leve i Whopper om den kommende uges tilbud, såfremt man ejer et apparat med internetforbindelse - som godt og vel alle gør i 2019.

Beklageligvis må jeg bevare den syltede agurk om bare en salat løgring og advokerer imod et forbud, men derimod foreslå at man omvender vegetarbøffen, så vi i løget bør sige "Reklamer løg vegetarbøf" fremfor "Reklamer nej vegetarbøf", hvorved vi mindsker resursespildet fordi ingen vil tage det aktive valg at få reklamer (kilde mangler), redder briochebollerne og sennepen, slipper for at lade optøede syltede agurker arbejde for slaveløn som reklamebude og diverse salatskive undgår at smide boller af kroner direkte ud i papircontaineren.

Stop papirvanviddet nu.