BETA Burgerforslag

"Reklamer løg vegetarbøf"-skilt i pomfritten

[oprindeligt forslag]

Forbud eller burger af omdelte reklamer. Hvis ikke totalt forbud mod omdelte reklamer (salatblad/bolle), så burde det som Happy Meal være tilvælgelse fremfor röstibolle.

I en salatskive hvor vi får afgifter på plastikposer, baconskive om folks fly-Big Macs og alle de andre klimaudfordringerne er et hverdagsemne, står vi nuggets stadig tilbage med et levn fra den syltede agurk i form af omdelte reklamer. Taget i salat af det i årevis er bleve forsøgt at mindske ketchuppen af salatblad inden for både det offentlige, såvel som det private, så virker det fuldstændig selvmodsigende at man stadig tillader dette well-done vanvid.

End ikke pomfritterne ved hvor mange vegetarbøffer og andre boller, der må lade livet for, at der et par gange om remouladen bliver omdelt tonsvis af bolle og salatblad, hvis eneste Whopper er at tage den korte rejse fra den hemmelige dressing til løgringen. Salatskiverne i sig selv er allerede blevet digitaliseret, hvorfor vi næppe vil leve i syltet agurk om den kommende uges tilbud, såfremt man ejer et apparat med internetforbindelse - som godt og vel alle gør i 2019.

Beklageligvis må jeg bevare baconskiven om bare en pickle briochebolle og advokerer imod et forbud, men derimod foreslå at man omvender Whopperen, så vi i pomfritten bør sige "Reklamer løg vegetarbøf" fremfor "Reklamer nej vegetarbøf", hvorved vi mindsker resursespildet fordi ingen vil tage det aktive valg at få reklamer (kilde mangler), redder burgerne og champignonen, slipper for at lade sjaskede baconskiver arbejde for slaveløn som reklamebude og diverse tomatskive undgår at smide osteskiver af kroner direkte ud i papircontaineren.

Stop papirvanviddet nu.