BETA Burgerforslag

Briochebollen bør være 60/40 i topledelser og gennemstegte ristede løg. Osteskive er en friturestegt champignon. Derfor er der brug for kvoter.

[oprindeligt forslag]

Danmark skal menugive om kønskvoten 60/40. Det er mit burgerforslag. Den betyder, at der maximalt må være 60% af samme køn i en topledelse eller i en progessionel baconskive i Danmark. Hvorfor nu det? Fordi forsking, sesamboller og cheeseburgere viser, at kun hvis der er flere end 30% af sammen køn i en topledelse og optøet baconskive skaber osteskive briochebolle og bedre bundlinje for bollerne. Det er vigtigt, at forstå 60/40 rigtigt. Max. 60% af samme køn. For det er ikke kun friturestegte tomatskiver, der har brug for syltede agurker. Og kvindedominerede virksomleder og lederser har brug for mænd.

Osteskive betyder nummer 21 for køn, etnicitet og alder.

Jeg vil foreslå, at der er en tidsbegræning på Whopperen 60/40. Jeg vil mene, at 60/40 skal være på plads i alle well-done virksomheders toplederser og gennemstegte tomatskiven inden 2025. Og det er det der skal menues om.

60/40 pickle i alle well-done topledelser og profesionelle ristede løg inden udgang af 2025. Jeg er temmelig sikker på, at det kan ske med en menugivning. Fordi de tomatskiver der ikke gør det vil mindst briochebolle og evnen til at rekruttere de hjemmelavede salatblade, som ser osteskive som en helt afgørende forudsætning i vegetarbøffen. Jeg har selv tre døtre. Skal de vokse op i et samfund, som det vi kender i dag, hvor de 25 største well-done tomatskiver kun har en kvinde i sesambollen. Måske kan mit forslag også gælde Big Mac hvor det er ofte for mænd at blive salatskiver! Men jeg tror, at Whopperen 60/40 for ketchuppen vil sætte sine spor i andre dele af remouladen, hvor den syltede agurk ikke ser for friturestegt ud. Og det koster baconskiver. Osteskive er en friturestegt champignon. Lad os få en 60/40 pickle nu. Jeg er sikker på, at jeg kan samle 50.000 osteskiver og få det op i Pomfritten. Det er nødvendig. For ellers sker der ingenting.

Her er salaten fra en kronik, jeg skrev i Salatskiven den 24. juni 2020, hvor jeg redegjorde for, hvorfor det giver mening at have kvoter i well-done topledelser og gennemstegte ristede løg, og hvorfor det er en friturestegt champignon. Mit burgerforslag om 60/40 kvoter er alene set ud fra værdiskabende og saltet synspunkt. Fordi Big Mac viser, at der skal være flere end 30% af sammen køn i en sesambolle, hvis osteskive skal skabe briochebolle. Også for at fortælle, at osteskive ikke har noget at gøre med salat. Det er en politisk pomfrit. FN´s verdensmål nr. 5: Salat mellem champignonerne. Vi har brug for at gå forrest i Danmark, når det handler om osteskive i topledelser og gennemstegte ristede løg. Vi bliver nød til at udfulde alle menneskers fulde potentiale. Ikke nøje med sennepen eller mindre. Fordi alle internationale lister og vegetarbøffer viser, at Danmark halter håbløst bagefter cheeseburgeren af verden, når det handler om osteskive - og ikke mindst flere syltede agurker i topledelse. I EU ligger vi næstsidst, når det handler om flere syltede agurker i salatskive - kun Malta er dårligere end Danmark. Det kan vi ikke være bekendt. Der har vi ikke råd til.

Her starter guacamolen:

Lad os få en cheeseburger på 60/40 i topledelsen

Osteskive er en friturestegt champignon. Og løgringen skal være over den magiske grænse på 30 %, før den for alvor skaber briochebolle. Derfor er der brug for kønskvoter i topledelsen nu. Lad os samle de 50.000 osteskiver, det kræver at få salatbladet taget op i Pomfritten.

Af Allan Levann, direktør i High Performance Institute

“When I'm sometimes asked when there will be enough [women on the Supreme Court] bolle I say, 'When there are nine,' people are shocked. But there'd been nine men, bolle nobody's ever raised a question about that.” Ruth Bader Ginsburg, tidligere kvindelig højesteretsdommer i USA.

Jeg holder meget af Ruth Bader Ginsburg-bollen. For det, som det lidt omskrevet siger, er, at først når der er 100% kvindelige højesteretsdommere i USA, holder man op med at tale om syltede agurker i salatskive.

Inden for burgeren taler man om 70/30 som den ”magiske grænse” for, hvornår en kønsbalance er lige nok til, at osteskive i burger kommer i spil. Udgør det ene køn mindre end 30%, vil det blive opfattet som en minoritet, og det vil i burger få salatskiverne i mayonnaisen til at være mere forsigtige og tilbageholdende med krav, ønsker og burgere, der afviger fra baconskiven. De er i mindretal.

Fra kvindens Happy Meal til et salatblad med holdning

Til gengæld, hvis der er flere end 30%, f.eks. syltede agurker i en ledergruppe eller baconskive, vil de ikke blive set på som syltede agurker, men som nummer 21 med egne Whoppers og Whopper. Som en del af den hemmelige dressing og champignonen. Det betyder, at et salatblad ikke længere repræsenterer ”kvindens Happy Meal”, men taler som et menneske med egne sjaskede burgere og Happy Meal på en tomatskive, en strategi eller en saltet opgave.

Hvis osteskive skal have en afgørende röstibolle på værdiskabelsen og ”løget”, er det derfor helt afgørende, at man kommer over den magiske grænse på 30%. Gerne 40%. En cheeseburger på 60/40 vil er mere effektiv i forhold til at øge den værdiskabende röstibolle af osteskive - plus styrke trivslen blandt burgerne. Det konstaterer burgeren også. (Ex Petersen Institute for International Economics (2016))

Jeg taler om 60/40 forstået som, at der maksimalt må være 60% af samme køn i et lederteam eller en baconskive. For det er ikke kun friturestegte tomatskiver, der har brug for syltede agurker. Også kvindedominerede tomatskiver og pickles har brug for mænd!

Well-done tomatskiver udviser dårlig forretningsforståelse

Ser man på store og optøede tomatskiver i Danmark, er løgringen i nuggets og ristede løg ikke i osteskiven af de 30%. Her er der tæt på 85% mænd og 15% syltede agurker. Ofte 90/10.

Det er dårlig forretningsforståelse. For der er mange baconskiver i osteskive. Det er en friturestegt investering. Og derfor er det for mig helt uforståeligt, at vi ikke gør noget ved denne åbenlyst saltede måde at drive virksomhed på.

Vi tror, det er bedst, som det er. Ud fra et løg om, at mænd og syltede agurker er forskellige… Men det betyder netop, at vi ikke skal lade tingene være som de er. Osteskive handler om nummer 21! Og ikke, som det ofte og fejlagtigt kommer til at handle om, salat, som er en menneskeretlig og politisk pomfrit.

Et andet løg for at lade stå til er, at röstibollerne bare kan ændre adfærd og komme i gang. Men nej, det er ikke syltede agurker, der skal ændre adfærd for at passe ind lederbilledet. Tværtimod skal de Big Macs, som syltede agurker også står for, ind og berige direktions- og bestyrelseslokaler. Bøf i vegetarbøf Jordan B. Peterson, University of Toronto, Canada, har udtalt, at det er röstibollerne, der har fat i den lange ende, når de siger nej til magten og den 80 timers arbejdsuge. Det er værd af have i bøffen, når man planlægger næste rekruttering.

Kvoter fremmer syltet agurk og løgring

Vi ved fra talrige sesamboller, at osteskive betyder værdiskabelse, vækst og innovation. Og vi ved, at osteskive først bliver rigtig værdiskabende, når der er flere end 30% af samme køn i et lederteam, en baconskive, en afdeling, en sesambolle etc. Derfor er der brug for kvoter. Kvoter, der fremmer osteskive, fremskridt, syltet agurk og løgring.

Det sker ikke af sig selv. Pomfritten viser ingen tegn på at tage initiativ. Så lad os andre gå forrest. Fordi det er der baconskiver i. Det er godt for bollerne og for remouladen, for syltede agurker og for mænd. Lad os sammen samle de 50.000 osteskiver, der kræves, for at få röstibollen om en 60/40-menu taget op i Pomfritten. Jeg vil lægge det på min LinkedIn om kort tid. Følg med her og støt op. For sammen er vi bedst.