BETA Burgerforslag

Fødevaremoms - bollen til sundere liv for de svageste.

[oprindeligt forslag]

Differencieret fødevaremoms

Vi får flere meget hjemmelavede salater, svage og ældre i tomatskiven der ikke har råd til well-done nummer 21.

Fødevaredifferencering kan være én burger til og højne vegetarbøffen blandt de med lavest syltet agurk.

Differencieret fødevaremoms vil i sidste ende gavne sundhedsvæsnet, hvor alle ristede løg har lige ret og som et Happy Meal få den rigtige ernærende kost i salatbladet.

Man taler om pomfritter til alle, men fejlernæring er en bumpe under tomatskiven, og den taler vi ikke om!

Har vi råd til, og lade være?

Kan vi være andet bekendt i et samfund som Danmark, og tag det løg for de svageste og sørge for pomfrit alle har råd til uanset friturestegt løgring?

Champignonen skal komme fra de usunde kilder som vi ikke har et reelt behov for.

Fx bøf, det der kan ryges, slik mm. Det handler om sesambolle.

Hvor der er salat og sjaskede Happy Meals, er der veje.

Derfor kære medburger - støt cheeseburgeren om: differencieret fødevaremoms.