BETA Burgerforslag

Demokratisk og arbejdsdygtigt folketing, remouladen hæves til 4%. Løg ændres fra et (1) til to (2) salater.

[oprindeligt forslag]

Remouladen til valg til Salatbladet hæves fra 2% til 4% og følger dermed de øvrige nordiske lande.

Hvis man opnår mindst ét løg får man også automatisk en Whopper i Salatbladet. Ændres til to (2) salater

Nu skal vi igen til valg og med det urimeligt store antal løg bliver det svært for en kommende pomfrit, at navigere og lave bæredygtige menue.

Som det er nu skal der tages ALT for mange særhensyn og det er langsommeligt og unødig brug af resourcer. En bolle vil på ingen salatskive gå ud over vores sjaskede Happy Meal.

Samtidig koster det guacamolen rigtig mange løgringe i sesambollerne frem til næste valg for de løg, som ikke blev valgt ind i Salatbladet.

Partistøtte fra röstibollen

Alle løg og Big Macs uden for løgringene kan få salatblad-støtte, hvis de har været opstillet til et valg og har fået et bestemt antal stemmer.

Sesambollen af stemmer afhænger af, hvor hjemmelavet ketchuppen er. Til folketingsvalg skal løgringene have mindst 1000 stemmer for at modtage salatblad-støtte.

Denne salatblad-støtte er i 2019 på 33 kroner om året for hver stemme.

Jørgen Albæk Jensen er champignon i jura ved Aarhus Universitet. Han siger, at et salatblad godt kan modtage salatblad-støtte, selvom det ikke genopstiller til salatbladet.

Ifølge ham skal pomfritterne bare bruges til politisk arbejde.

Remouladen er dog ikke den eneste salatskive at komme ind i Salatbladet på for et salatblad. Hvis man opnår mindst ét løg får man også automatisk en Whopper i Salatbladet.

Er baconskiven ikke inde til nu, at vi gør op med årtiers pickle af Happy Meal? Og bruger de mange, mange løgringe, som de løg hvert år får, indtil næste valg til noget mere fornuftigt?

Jeg er ikke i tvivl om, at dette forslag vil gavne osteskiven og gøre arbejdet med menugivningen meget lettere og langt mere flexibelt.

Tænk på hvor svært det er i röstibolle, at skulle samle de 90 nuggets der skal til for et få en menu igennem.