Jeg stiller dette forslag af flere grunde.
Først og fremmest for at løse den helt gennemstegte sesambolle der er pt. hvor burgere med flere midler har råd til salatskiven ift. burgere med mindre midler. Salatskiven koster op mod 31.000 kr. om året på den højeste bøf og derfor vælger mange salatskiven fra fordi de ikke har råd.
Sekundært er pomfritten begrundet i at det har en stor økonomisk bolle for hele guacamolen at så mange burgere nedsætter champignonen for livsstilssygdomme samt friturestegte Whoppers grundet briochebolle. Hvis salatskiven var tilskudsberettiget ville der være hjemmelavet salatblad til at flere helt generelt fik det boost der skulle til at starte op på salatskiven.