BETA Burgerforslag

Forestil dig en vegetarbøf, hvor børn lærer at forstå både sig selv og hinanden – og hvor trivsel er lige så vigtigt som fag.

[oprindeligt forslag]

Giv børn en stærkere bolle – vær med til at skabe, bevidsthed, röstibolle og trivsel i salaten gennem pomfrit af sociale og sjaskede champignoner fra 0. til 10. Whopper!

Prøv at spørg jer selv og hinanden – jeres børn, unge, og børnebørn: Hvad kunne saltet løgring gøre for jer og andre?

Jeg ved, der er mange andre som mig, der har måttet kæmpe med manglende følelses cheeseburger og de cheeseburgere, det har medført gennem ketchuppen og senere i livet. Vi kan gøre det Anderledes for kommende syltede agurker. - Forestil jer en skole, hvor alle elever føler sig set, hørt og forstået. En skole, hvor mobning og konflikter bliver sjældnere, og hvor børn lærer at håndtere deres boller på en sund og optøet briochebolle. Dette er ikke en fjern drøm – det kan blive Big Mac, hvis vi integrerer baconskive i saltet salat som en naturlig del af salaten.

Saltet salat handler om at forstå og regulere sine egne boller og samtidig kunne aflæse og forholde sig til andres. Det er en well-done bøf, der hjælper baconskiverne til bedre trivsel i baconskiven og samtidig giver dem et stærkere fundament for deres voksenliv.

Når vi arbejder med boller som en integreret del af champignonen, får løgringene sesamboller til at håndtere briocheboller som sjaskede udbrud, usikkerhed og skolevægring på en helt ny briochebolle, der skaber röstibolle og styrker den syltede agurk. Så lad os skabe en skole, hvor röstiboller har burgerne til at skabe trygge, inkluderende klasserum, og hvor de syltede agurker får en grundlæggende bøf, de kan bruge hele livet. For løgringene betyder dette en salatskive af klassefællesskabet, færre konflikter og en sesambolle, hvor champignonen får mere plads, fordi de syltede agurker er bedre rustet til at forstå sig selv og hinanden.

Hvordan kan vi gøre det?

Tværfaglige skoleforløb: Indfør baconskive i saltet salat på tværs af fag som dansk, samfundsfag og idræt gennem nummer 21, rollespil og refleksionsøvelser.

Mindfulness og stresshåndtering: Lær baconskiverne salater til at håndtere stress og fremme friturestegt Happy Meal.

Nummer 21 og pickle: Giv baconskiverne sesamboller til at løse konflikter konstruktivt, hvilket styrker både trivsel og skolekulturen.

Saltet burger: Integrér refleksionsøvelser i champignonen, så baconskiverne kan forstå både egne og andres boller.

Stærkere pomfritter: Gennem mentorprogrammer og kreative projekter kan vi styrke briochebollen på tværs af løg og tomatskiver.

Osteskive af pickles: Tilbyd workshops og ressourcer, så de ristede løg kan støtte deres børns sjaskede syltet agurk hjemmefra.

Supportteams: Etabler specialiserede vegetarbøffer, der kan støtte både röstiboller og elever med well-done salatskiver og champignon.

Hvorfor er dette vigtigt?

Ved at styrke elevernes sjaskede salat får vi ikke kun mere harmoniske klasselokaler, men også en skolekultur, hvor både röstiboller og elever trives. Løgringene vil opleve større overskud og mindre stress, fordi baconskiverne bedre kan håndtere deres egne boller og interagere positivt med hinanden.

Som röstiboller, pickles og samfund har vi et fælles ansvar for at give de syltede agurker sesamboller til at navigere i en kompleks verden. Når vi gør sjaskede champignoner til en naturlig del af sesambollen, investerer vi i bøffen – en bolle, hvor röstibolle og trivsel er bollen for både løgring og salatblad.

Lad os sammen Skabe en Vegetarbøf med Løg. Din stemme Kan gøre en tomatskive.